OYUN MU OYNUYORUZ?

 İnsanlar çağlardan beri mücadele etmişler. Peki ne için mücadele etmişler? Aslında gelişebilmek için mücadele etmişler. Bunun için zırhlarını güçlendirmişler, silahlarını güçlendirmişler, olmadı bineklerini güçlendirmişler... Bakmışlar olmuyor, bu sefer kendi becerilerini güçlendirmeye çalışmışlar. Okçulukta güçlenmeye çalışmışlar, toplar yapmışlar, farklı farklı kılıçlar yapmışlar, ihtiyaca yönelik farklı dizaynda silahlar bulmuşlar. Yeri gelmiş okumuşlar, farklı kültürler öğrenmişler. Yeri gelmiş bilim öğrenmişler. Bir şeyler icat etmişler, bir şeyler bulmuşlar... İnsanın ihtiyacı çağlardan bu yana aslında dününden daha iyi olmak, hayatı daha konforlu yaşamak üzerine olmuş.  Aslında biz de bundan farklı değiliz. Şu anda günümüzde ne yapıyorsak, bir görev edasıyla dünümüzden daha iyi hissedebilmek için yapıyoruz. Bu tıpkı günümüzde önümüze koydukları level atlamalı oyunlara benziyor. Gerçekten hayat bir oyun gibi... 

 Günlük görevler geliyor. Bazılarını sevmiyoruz, bazılarını seviyoruz ama günün sonunda yatağa yattığımızda bu görevleri yaparken seçtiğimiz seçimlerimiz bize bir şeyler kazandırıyor ya da kaybettiriyor. Enerjimizden veriyoruz, para kazanıyoruz. Paramızdan veriyoruz, kıyafet kazanıyoruz. Zamanımızdan veriyoruz, beceri kazanıyoruz. Dolayısıyla bir şeyler kaybetmeden bir şeyler kazanamıyoruz. Öleceğimiz güne kadar hayatta kalmaya çalışıyoruz. Yıldan yıla da levellarımız artıyor, deneyimlerimiz artıyor ama tam öğrendim derken yaşlanıyoruz. Emekli oluyoruz... Futboldan anladım diyorum ama bacağımı kımıldatılacak halim kalmadığı zamanda oluyor. Bir bakıyorum yaşlanmışım... Bir bakıyorum ölüyorum... Dolayısıyla hayat gerçekten bir oyun gibi; kısa, öz ve ne kadar kendimi geliştirirsem o kadar iyi olabildiğim bir serüven. Ama en sonunda bana kalan bir avuç toprak... O halde sonu belli ise neden ben bugün ilişkilerimde bu kadar problem yaşıyorum ki? Ben bu problemleri nasıl çözeceğim? Nasıl üstesinden geleceğim? Eşimle, patronumla, çocuğumla nasıl daha iyi geçirebilirim? Bu hayatı keyifli ve faydalı bir şekilde nasıl geçirebilirim? Elbette benden bir şeyler çıkacak, doğru şeylerin çıkması gerekiyor ki huzurlu bir hayat yaşayayım... Bu soruların cevapları ve daha fazlası için İlişkilerde Ustalık Semineri’ne davetlisiniz!

Post a Comment

Teşekkürler