GELİŞİM 101

Bu hayatta her insanın çok iyi yapıp ettiği becerileri vardır. 

Öyledir ki Kadir Abi’yi yalnızca topu çok iyi kontrol ettiği için halı sahaya çağırırız. Genel olarak haz etmesek de o kişiden, hakikaten o becerisine ihtiyacımız vardır. Dolayısıyla bu becerisi yüzünden orta sahanın vazgeçilmez ismidir her hafta. Peki, Kadir Abi bunu annesinin karnında mı öğrendi? 

Her insanın kolay yönelebildiği ve kolay yapabildiği yerler vardır. Fakat bu, iyi bir futbol oynamak için yeterli midir? 

Kadir Abi topu çok iyi kontrol etse de, alan kontrolü yapmadığı için çok basit hatalarla topu kaybediyor, pas veremiyor ya da şutları kaleyi bulamıyordu. Bu yüzden de çirkefleşip takım arkadaşlarına kızıyordu. Halı sahada böyle ise bu insan, iş yapış şeklinde de bu şekilde olmalı. Yaptığı iyi yerlerden dolayı tercih edilmiş, lakin bireysel olduğu için, çevresindekileri düşünmediği için işin sonucunda hatalar çıkabiliyor. Hatalarda da çevresindeki iş arkadaşlarını suçluyor. 

O yüzden biz iyi bir gözlemciysek, iş yeri ya da halı saha fark etmez, bir insanın davranışlarının sebeplerini anlayabiliriz. Anlayabilirsek kendimizi de daha iyi geliştirebiliriz. 

Peki benim çok iyi yaptığım kısımlar ne? Ben kendime ne ekleyebilirim? İşte yapmamız gereken şey bu. Öncelikle kendimizin kolay ve zor yönelimlerini bulmamız gerekiyor. Nerede iyiyim nerede kötüyüm. Bunları belirledikten sonra da işin gerisi pratikte kalıyor. İnsan bilmediği zaman geliştiremez. Ancak bildikten sonra da bu konuda bir şeyler yapmalı ki kendini geliştirebilsin.

Halı sahada sergilediğim davranışlar, iş hayatımda da sergilediğim davranışlardan bağımsız değil. Ben kendimi halı sahada geliştirirsem hayatıma da yansıyor. Yapabildiğim yerleri daha iyi yapmaya çalışıp yapamadığım yerleri de sabredip geliştirirsem eğer gelişiyorum. Bu benim iş hayatıma, aile hayatıma, para hesabıma, çocuğumla ilişkime de yansıyor. 

Mesela çok iyi savunma yapabiliyorum ama hemen hızlanamıyorum. Hızımı da geliştirirsem eğer hayatımda aldığım kararlarda da atik davranabileceğim. Hayatın her alanını gelişimime destek olarak kullanabilirim. 

Bunun en iyi yollarından birisi insanları gözlemlemek. Nereyi iyi yapıyorlar nereyi kötü? Bundan sonra da ben nereyi iyi yapmalıyım ve nereyi kötü yapıyorum? Gelişimimi nasıl planlamalıyım? Ama önce kendimi tanımam gerekiyor ki geliştirebileyim. 

Bunun en iyi yöntemlerinden biri de bu konuda deneyim sahibi bir yerlerden bilgi transfer etmek. 

Dolayısıyla insanların seçim, irdeleme ve karar verme sistemlerini incelediğimiz, insan tanıma sanatını en ince ayrıntısına kadar öğrenebileceğiniz Kim Kimdir Seminer Programına davetlisiniz.

Post a Comment

Teşekkürler